Äntligen fredag!

Ja då var det äntligen fredag! Var lite sugen att ställa mig på vågen i morse men bestämde mig för att vänta tills nästa vecka. Vet att det kommer bli en del onyttigheter i helgen och ställer jag mig på vågen nu kommer jag bara bli besviken om jag gått upp efter helgen. Bättre att va ovetande ;)

Jag har funderat mycket kring det här med kosten och förra gången jag skulle gå ned så uteslöt jag dåliga kolhydrater och det funkade bra och jag tycker att det är en bra metod. Hade funderat på att göra samma sak denna gång men har bestämt mig för att jag inte kommer att göra det. Det finns så otroligt många metoder men jag kommer köra på den mest klassiska av dem alla, den metoden jag tror är bäst för mig att äta enligt tallriskmodellen. En GI inspirerad sådan. Dvs jag kommer äta kolhydrater men jag kommer välja bra kolhydrater. I längden tyckte jag det blev väldigt tråkigt att utesluta kolhydrater helt så det är därför jag valt att inte göra så.


Mitt mål är ju att jag vill gå ned i vikt men jag ser ändå inte detta som någon bantning, för mig handlar det om att ändra livsstil. Att må bra i mig själv. Jag äter och jag äter tills jag blir mätt och jag äter det jag vill äta. Genom att välja en sund kost och röra lite extra på mig hoppas jag bli av med mina överflödiga kilon :)

Vilken "metod" väljer ni då ni vill gå ned i vikt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0