Sötsugen?

Jag har aldrig tyckt om mörk choklad speciellt mycket men jag måste nog ändra uppfattning :) Köpte en ask marabou premium mint 70% och tillsammans med kaffe skapar dem harmoni för smaklökarna. Och det bästa är att efter en liten bit är jag nöjd eller ja kanske inte helt nöjd men mitt sötsug ger med sig rätt mycket.
Att unna sig en sån här bit är heller ingen fara eftersom den innehåller 55 kcal vilket jag tycker är helt oki. Kan verkligen tipsa om detta om sötsuget sätter in. Snart är det helg och då blir det "riktigt" godis men så länge nöjer
jag mig med dessa hihi.

 



Förr tänkte jag alltid "Nej nej inga sötsaker eller liknande förrän det är helg" och när helgen väl kom slog jag på stort. Men sen jag började räkna kalorier har jag insett att det faktiskt är oki att unna sig lite även på veckan så länge jag inte överstiger mitt dagliga kaloriintag. Varför ska jag sitta och vara extremt sötsugen då jag faktskt kan ta ett digestive kex eller en bit choklad utan att det gör någon större skada. För cirka 100 kcal kan man faktiskt stilla sitt sötsug en gnutta :) Och kanske, kanske att det även kan göra så att jag inte köper så mycket gotta då helgen väl kommer. Hoppas iaf på det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0