Litet nederlag...

Ja så känns det just nu ;P Trots att jag varit så duktig och inte ätit nått onyttigt alls förra veckan och även varit ute på promenader varje dag (förutom lör och söndag)  så har det inte hänt nått med vikten. Så mycket som jag rört på mig nu har jag inte gjort på länge... aja inget att göra åt bara att hoppas på bättre resultat nästa vecka. Var även ute med ett par kompisar på krogen i lör och alkohol är ju som vi alla vet inte alls nyttigt. Massa kalorier så jag skyller på det då hihi. I fredags blev det ju godis men så är det ju varje fredag så det borde inte ha påverkat nått tycker man ju.

Såhär var det förra gången jag gick ned oxå, ju mindre jag vägde dessto svårare var det att gå ned. Efter min första grav rasade jag ca 1 kilo i veckan men då var jag riktigt stor oxå. Just nu har jag ett BMI som ligger på 21,8 vilket är normalvikt.

Allt från 19-25 är enligt BMI normalviktigt. Om jag får bestämma själv vill jag nog helst ned till 58 men det är nog bara att drömma om ;) Mitt första mål är ju som sagt 62 och sen 60 kg sen får jag se. När/Om jag väger 60 kg kommer jag ha ett BMI på 20,8 vilket känns helt oki. Sen tycker jag att det där med BMI ska man inte haka upp sig på. Alla människor är så olika byggt osv. De som tränar och har mycket muskler väger ju dessto mer och får därmed högre BMI fast dem inte är stora. För mig som inte tränar speciellt mycket och därmed inte har mycket muskler tycker jag ändå att BMI är en bra riktlinje.

Snart dags att fara iväg och handla, finns typ inget hemma. Men vad vi nu ska handla har jag då ingen aning om :) Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0