Nu...

Nu har jag kommit på nått som jag tror passar mig utmärkt :) Jag ska börja räkna kalorier. Föra matdagbok och skriva vad jag äter, väga ( i den mån det går har en gammal våg och skulle behöav en ny) och sen räkna ut kalorierna. För att gå ned i vikt ska man helst äta 300-500 kalorier mindre per dag än vad man behöver. Kommer säkert inte ligga på det varje dag men huvudsaken är ju att jag ligger något under mitt dagsbehov iaf. Återkommer mer om detta sedan :)

Jag har på en sida räknat ut att jag behöver ca 1900 kcal/kcal per dag så kan jag ligga runt 1500kcal vore det ju toppen :) det som jag känner är så bra med det här är att jag tillslut kommer veta ungefär hur mycket varje måltid innehåller så jag kommer kunna hålla reda på det utan att behöva räkna och väga varje dag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0