Nytt år och ny vanor...

Ja nu är det återigen dag för dåliga vanor att bli goda. Har haft noll motivation de senaste månaderna och julen/nyår har satt sina spår. Ställde mig på vågen och den visar mellan 64-64,5 (visade olika varje gång) . Nu är det slut på allt vad godis, kakor etc heter under veckorna. På helgerna tänker jag precis som vanligt unna mig det jag känner för när jag känner för det. Känner att nu är det dags att på allvar försöka nå mitt första delmål. Var så nära så nära men sen kom julen, mer än så behöver jag väl inte säga hihi. Men nu kör vi :D

Jag kommer precis som jag sagt förr inet köra efter någon speciell diet utan äter mycket enligt det sunda förnuftet och tallriksmodelle. Har hållit på en del med GI förr men jag tror inte jag kommer köra efter det den här gången. Men jag kommer försöka utesluta dåliga kolhydrater. Är lite sugen på Viktväktarnas nya poiont program men jag ska läsa på mer först innan jag bestämmer mig :)

Något jag måste bli bättre på är att motionera har varit SÅ dålig på att motionera och det måste det bli ändring på om det ska hända nått med vikten. Men då man ammar och är vaken stora delar av nätterna så orkar jag inte riktigt. Ursäkter jag vet men sånna kan man alltid hitta många av hihi.

Nyårslöfte? avla inget sånt för då kommer jag säkert aldrig kunna hålla det. Men jag lovar mig själv istället att försöka så gott det gå att nå mitt delmål och mål. Det får räcka för mig :)




Kommentarer
Postat av: Emma

Vad bra det evrkar gå för dig :D nu har jag motivation IGEN :D wiiihooo, peppa peppa!

2010-01-13 @ 12:23:44
URL: http://mammatillviggo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0