Stolt?

Ja jag är faktiskt rätt så stolt över mig själv och mina nya vanor. Förut då jag åt någon god mat eller nått liknande tog jag alltid en gång till. Men i veckan har jag faktisk inte gjort det. Som idag då jag gjorde en himmelskt god tacopaj så kände jag guuud va gott jag bara måste ta en bit till. Men sen satt jag kvar ett tag och funderade... vill jag ha en till bit för att det är gott eller för att jag verkligen är hungrig och vill ha en till bit? Jag kom fram till det första allternativet och avstod därför. Samma sak ikväll då jag tänkte köpa lite godis eftersom det trots allt är lör. Jag kände efter om jag verkligen var sugen eller om jag egentligen ville ha bara för att det är lör och jag "får" äta godis. Jag var egentligen inte speciellt sugen så jag gjorde en macka (brukar alltid göra två bara för att) två digestive kex och te eftersom jag var lite småhungrig. Lagom kvällsfika kände jag nu efteråt :) Inte för att digestive kex är supernyttiga men ändå inte i onyttigaste laget.

Dåliga vanor blir sakta men säkert bättre vanor :)

Nästa steg (när nu det blir) är att jag ska lära mig att säga stopp då jag äter goda saker. Jag köper ex alltid för mycket godis och äter alltid upp allt. Trots att jag kanske är jättemätt och egentligen inte vill ha mer. Jag måste lära mig att för det första köpa lite mindre godis och för det andra inse att jag kan spara ex hälften och stoppa undan till nästa helg/gång. Men det är ju så svårt då man vet att påsen står där och lockar ;) å jag är nog inte ensam att känna så hihi.

Hoppas alla har en bra kväl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0